Door een back-up te maken van jouw bestanden zorg je ervoor dat je geen data kwijtraakt. Want het is nog altijd gemakkelijk om een bestand per ongeluk te verwijderen of wijzingen. Wist je dat er nog steeds talloze ondernemers zijn die de back-up van hun bestanden niet structureel maken en controleren?
Als je een bestand onbedoeld wijzigt en daar niet op tijd achter komt, kun je onmogelijk waarborgen dat alle data correct in de systemen en mappen staan. Als er een back-up is van het originele bestand kun je het gemakkelijk terugzetten en is er niets meer aan de hand. Maar in de meeste gevallen wordt een back-up gemaakt om te gebruiken na een calamiteit, zoals een crash van een server, een virusuitbraak of een computerhack in het netwerk.
Een vaak gehoorde opmerking is ‘wij hebben Office365, dus alles staat in de cloud. Bij ons is het goed geregeld’ of ‘wij hebben onze server in de cloud bij partij x, die passen er goed op’. Hoewel jouw gegevens in de cloud staan betekent dat helaas niet dat Microsoft ook een back-up maakt van alle cloudbestanden. Een back-up is zeker bij Office365, Google G-Suite of andere clouddiensten geen vanzelfsprekendheid. Ook van de data die je opslaat in de cloud moet je een back-up maken.
Het is niet alleen belangrijk om een back-up te maken van alle bedrijfsinformatie, maar ook van al het e-mailverkeer. Door daarvan op regelmatige basis een back-up te maken kun je de privacy van de klanten beter waarborgen. Zo kun je alle e-mails in een paar klikken weer terugzetten als je de mailbox bent kwijtgeraakt.
Er zijn talloze manieren om van waardevolle data en bestanden een back-up te maken. Cloud back-up is daar één van. Welke oplossing voor jouw organisatie het beste is hangt af van meerdere factoren. De back-up specialist van SecWise vertelt er graag over.
Snel inzicht in de belangrijkste infomatie-risico’s binnen jouw organisatie. Focus op het waarborgen van de informatiebeveiliging,
Al meer dan 25 jaar geeft SecWise advies en oplossingen om jouw waardevolle informatie binnen de organisatie te houden.